Een nieuwe toekomst bij dezelfde werkgever? Het lukte Bjorn met hulp van Het Loopbaanstation
Stel dat je als werknemer graag een keer wat anders wilt. En laat je werkgever nou precies in een grote transitie zitten. Voor Bjorn Albersen betekent het dat alles op de plaats valt. Met hulp van Het Loopbaanstation heeft hij een prachtige andere functie binnen hetzelfde bedrijf gevonden.
Het begint als een klassiek verhaal. Bjorn werkt al zijn hele werkzame leven bij Carel Lurvink, waarvan de laatste vier jaar als binnendienstmedewerker. De 32-jarige Wierdenaar heeft het prima naar zijn zin bij de producent en leverancier van schoonmaak- en veiligheidsoplossingen, maar steeds vaker bekruipt hem het gevoel dat het ook anders kan. “Ik ging steeds meer op de automatische piloot werken, terwijl ik juist hou van ontwikkeling en nieuwe impulsen.”
Vangnet, spiegel, vinger
Dat is het moment dat Het Loopbaanstation in beeld komt. Bjorn kent Het Loopbaanstation al van een eerdere sessie en dat beviel hem toen zo goed dat hij in overleg met zijn werkgever opnieuw met coach Ellen Kaufmann om de tafel gaat. Bjorn: “Carel Lurvink heeft al langer een samenwerkingsverband met Het Loopbaanstation. Ellen kent het bedrijf, ze kent mij. Dat is gewoon een fijn vangnet. Zij kan op een laagdrempelige manier een spiegel voorhouden en de vinger op de gevoelige plek leggen. Ze geeft duidelijk aan wat wel en ook wat niet bij je past. Van vraagtekens worden uitroeptekens gemaakt. En dat begint met basic vragen: wie ben ik, waar sta ik en wat wil ik?”
Hybride en zelfsturend
Met de nieuwe inzichten gaat Bjorn in gesprek met zijn werkgever, die vitaliteit en duurzaamheid van werknemers hoog in het vaandel heeft staan. Er blijken grote veranderingen binnen de salesorganisatie op stapel te staan. En dat past precies in het straatje van Bjorn. Per 1 januari 2024 gaat hij aan de slag als costumer solution specialist. “De kern is dat we allemaal gaan werken in zelfsturende klantenteams. Je wordt zelf van a tot z verantwoordelijk voor een klant. Van offerte tot uitlevering valt in jouw pakket. Tegenwoordig willen klanten snel door een specialist geholpen worden. Waarom dan een andere collega inschakelen als je zelf al een goed contact hebt? Ik ben superblij met deze kans binnen een heel fijn bedrijf!”